• Športová budúcnosť Opelu je elektrická: Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe plug-in hybridy spúšťajú dynamickú sub-značku
  • Vášeň a zodpovednosť: GSe umožňuje výkon aj lokálne bezemisnú mobilitu
  • Podvozok špecifický pre GSe: Znížená svetlá výška, špecifická kalibrácia riadenia, unikátne odpruženie
  • Dizajnový podpis GSe: 18-palcové disky z ľahkej zliatiny inšpirované modelom Manta GSe a exkluzívne športové sedadlá GSe s certifikáciou AGR
  • Objednávky otvorené: Ceny pre Astru GSe s výkonom 165 kW/225 k začínajú na 45 510 € (odporúčaná cena s DPH v Nemecku)

Rüsselsheim. Sú výkonné, dynamické a elektrifikované: nové Opel Astra GSe a Opel Astra Sports Tourer GSe. Nové vrcholné verzie bestselleru kompaktnej triedy a nový Grandland GSe sú prvými modelmi Opel, ktoré nesú legendárnu navrátenú skratku „GSe“. V súlade s pokračujúcou elektrifikačnou ofenzívou Opelu tieto tri písmená teraz znamenajú „Grand Sport electric“ – novú sub-značku dynamických, elektrifikovaných modelov s bleskom. Najmodernejšie plug-in hybridné verzie ponúkajú všetko, čo športovo založení, no zároveň zodpovední vodiči chcú: špičkový výkon, športový podvozok a elektrifikovaný pohon pre lokálne bezemisnú jazdu. A k tomu aj atraktívny dizajn.

Ako je pre nové modely GSe typické, Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe prichádzajú s exkluzívnymi 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny a charakteristným predným nárazníkom GSe. V interiéri sa vodič a spolujazdec cítia úplne integrovaní do vozidla vďaka exkluzívnym športovým sedadlám GSe. Celú ponuku dopĺňa kompletný rad moderných asistenčných systémov Opel. Takto vybavenú novú Astru GSe si zákazníci môžu už teraz objednať za 45 510 € (všetky ceny sú odporúčané s DPH v Nemecku).

Unikátny zážitok z jazdy: Podvozok GSe a špičkový plug-in hybrid

S pôsobivým systémovým výkonom 165 kW/225 k – štvorvalcový motor 1,6 litra poskytuje 133 kW/180 k, elektromotor prispieva až 81,2 kW/110 k – a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm, nová Astra GSe jasne ukazuje svoju silu v triede (spotreba paliva podľa WLTP¹: 1,2–1,1 l/100 km, emisie CO₂ 26–25 g/km; kombinované). Svižný rozjazd na semaforoch a športová maximálna rýchlosť sú zaručené. Z nuly na 100 km/h zrýchli päťdverový hatchback za 7,5 sekundy; maximálna rýchlosť je až 235 km/h (čisto elektricky 135 km/h). A vďaka 12,4 kWh lítium-iónovej batérii dokáže Astra GSe prejsť až 64 kilometrov lokálne bez emisií podľa WLTP² (EAER City podľa WLTP²: 69–73 km).

Novinky zároveň nastavujú novú latku pre vodičský zážitok. V porovnaní so svojimi súrodencami Astra sú modely GSe ešte agilnejšie a presnejšie; riadenie, odpruženie a brzdy reagujú okamžite a predvídateľne na každý pokyn vodiča.

Nemecký výrobca dosiahol športové jazdné vlastnosti špeciálnym podvozkom, ktorý je znížený o 10 mm. V porovnaní s konkurentmi poskytujú novinky lepšiu stabilitu v zákrutách, pri brzdení a – ako každý Opel – aj pri vysokých rýchlostiach na diaľnici.

Športová kalibrácia riadenia je špecifická pre GSe, zatiaľ čo unikátne pružiny a olejové tlmiče predného a zadného zavesenia sú vyladené nielen na dynamickú jazdu, ale aj na komfortné cestovanie. Tlmiče využívajú technológiu KONI FSD (Frequency Selective Damping), ktorá umožňuje rozdielne charakteristiky tlmenia pri vysokých frekvenciách (kontrola podvozku) oproti nízkym frekvenciám (kontrola karosérie). Nastavenia ESP sú taktiež exkluzívne pre modely GSe, s vyššie nastaveným prahom aktivácie, aby zodpovedali dynamickému správaniu pri jazde.

Účelný dizajn: Odvážny a čistý vzhľad Astra plus typické prvky GSe

Nová generácia Opel Astra je odvážnym a čistým dizajnovým vyjadrením značky; dizajnové prvky GSe jej dodávajú ešte športovejší vzhľad. Navonok sú to najmä 18-palcové disky z ľahkej zliatiny v dizajne Diamond Cut/Black – inšpirované oceňovanou plne elektrickou Mantou GSe – špecifický predný nárazník a maska, a logo GSe na zadných dverách, ktoré nenechajú nikoho na pochybách o dynamickom charaktere GSe.

V interiéri zdôrazňujú športové ambície sedadlá GSe z Alcantary s certifikáciou AGR. Zaručujú, že vodič a spolujazdec majú vždy pevné držanie pri dynamickej jazde, zatiaľ čo ich chrbtica profituje z pohodlného a ergonomického dizajnu sedadiel šetrného k chrbtu. Tieto športové sedadlá sú nielen exkluzívne pre GSe, ale zároveň rozširujú dlhoročnú reputáciu Opel v oblasti špičkovej ergonómie sedadiel za dostupnú cenu. Navyše vyhrievanie sedadiel aj volantu zabezpečí príjemný pocit pri nízkych teplotách.

Portfólio najmodernejších asistenčných systémov zahŕňa celý rad, ktorý Opel v súčasnosti ponúka pre Astru. Napríklad Astra GSe je vybavená systémom Intelli-Drive 1.0 s varovaním pred čelnou zrážkou a aktívnym núdzovým brzdením, detekciou chodcov a únavy vodiča, upozornením na opustenie jazdného pruhu a asistentom dopravných značiek, varovaním pred priečnym premávkou a mŕtvym uhlom, ako aj automatickým asistentom rýchlosti s funkciou zastavenia. Parkovací pilot vpredu aj vzadu a 360-stupňová kamera Intelli-Vision podporujú vodiča pri manévrovaní.

Cestujúci v GSe sú skvele pripojení vďaka bezdrôtovo kompatibilnému multimediálnemu navigačnému systému s Apple CarPlay a Android Auto vrátane 10-palcového farebného dotykového displeja a 10-palcového informačného displeja vodiča. Kompatibilné smartfóny možno jednoducho nabíjať bezdrôtovo v stredovej konzole.

Tradične označenie Opel „GSe“ znamenalo „Grand Sport Einspritzung“ (Grand Sport Injection), ako pri modeloch Opel Commodore GS/E a Opel Monza GSE. Dnes je GSe vrcholovou športovou sub-značkou Opel, ktorá znamená „Grand Sport electric“. Kombináciou zábavy z jazdy s možnosťou lokálne bezemisnej mobility modely Opel GSe redefinujú pojem výkonu.

Fanúšikovia GSe, ktorí sa už tešia na Astru Sports Tourer GSe, si však budú musieť ešte chvíľu počkať. Opel oznámi ceny športového kombi neskôr.

Zdroj: Opel

Prečítať celý text

Reklama

Ďalšie články