/
/
/
Nová ŠKODA Octavia RS: najrýchlejšia Octavia všetkých čias

Nová ŠKODA Octavia RS: najrýchlejšia Octavia všetkých čias

Reklama

Prichádza najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias. Nová ŠKODA Octavia RS oslávi svoju svetovú premiéru 10. júla na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Najnovší model je pokračovaním najväčšej modelovej ofenzívy v histórii značky ŠKODA. Tretia generácia modelov Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a súčasne úspornými motormi, dravým dizajnom a modernou technikou.

Nová ŠKODA Octavia RS je športová trieda sama pre seba,

hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland.

Náš najmladší model spája silu súčasne s priaznivou spotrebou, emóciami a rozumom. Nikdy predtým nebola Octavia RS tak rýchla, dynamická a súčasne tak praktická, bezpečná a komfortná ako tretia generácia. V tejto dokonalej kombinácii stanovuje nová Octavia RS a Octavia Combi RS nové štandardy v triede kompaktných športových vozidiel a navyše na ceste prináša aj športové gény značky. Dokonalé vozidlo pre všedný deň aj pre voľný čas, v ktorom sa snúbi maximálny výkon, najnovšia technika a vysoká úžitková hodnota,

hovorí Vahland.

Nová Octavia RS zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 248 km/h (so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou). Navyše, nový model poskytuje všetky vynikajúce vlastnosti nového modelu ŠKODA Octavia, a to maximálnu funkčnosť, dostatok priestoru, špičkovú bezpečnosť, najmodernejšie asistenčné systémy pre zvýšenie bezpečnosti a komfortu a tiež vynikajúci pomer ceny a výkonu.  Dostatok sily novému modelu ŠKODA Octavia RS poskytujú dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvojlitrový benzínový motor s výkonom 162 kW (220 k) alebo dvojlitrový vznetový motor s výkonom 135 kW (184 k). Benzínový motor 2,0 TSI v spojení s ručne radenou šesťstupňovou prevodovkou umožňuje vozidlu Octavia RS zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 248 km/h a je tak o 6 km/h vyššia ako tomu bolo pri druhej generácii vozidla Octavia RS. S novým vznetovým motorom 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť tejto motorizácie je 232 km/h (s ručne radenou šesťstupňovou prevodovkou). V porovnaní s druhou generáciou vozidla Octavia RS majú nové motory vyšší výkon a súčasne až o 19 percent nižšiu spotrebu. Systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie sú súčasťou sériovej výbavy. Voliteľne je pre oba motory k dispozícii buď ručne radená prevodovka alebo dvojspojková prevodovka DSG, obidve šesťstupňové.

©Skoda
©Skoda

Optimálne jazdné vlastnosti kompaktného športového vozidla zaručuje moderný podvozok. Nová ŠKODA Octavia RS je sériovo vybavená športovým podvozkom. K tomu bola karoséria oproti štandardnému prevedeniu znížená o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadné kolesá využívajú novo vyvinutú viacprvkovú nápravu. Precízne vedenie stopy zaisťuje predná náprava typu MacPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami. Súčasťou sériovej výbavy je tiež elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Táto funkcia zlepšuje trakciu kolies a znižuje sklon k nedotáčavosti pri rýchlych prejazdoch zákrutou. Lepšiu ovládateľnosť a vyššiu agilitu umožňuje tiež nové elektromechanické riadenie s variabilným prevodom. Táto technológia vyžaduje od vodiča menší uhol natočenia volantu pre dosiahnutie požadovaného polomeru zákruty. To znamená menej prehmatávania na volante v prudkých zákrutách. Dravosť a kvalitu už na prvý pohľad vyžaruje dizajn novej generácie modelu ŠKODA Octavia RS. Najmladší model značky ŠKODA stavia svoje športové gény v oboch karosárskych verziách suverénne na obdiv. Každému, kto vozidlo uvidí, je hneď jasné, že toto je nová športová Octavia RS. Jasne sa tu uplatňuje nový dizajnový jazyk značky. Čelný pohľad sa vyznačuje vydarenou súhrou charakteristickej masky chladiča s plaketou RS, výraznými otvormi pre vstup vzduchu so štruktúrou včelích plástov, novým predným spojlerom, hmlovými svetlometmi v dizajne RS a novými, sériovo montovanými bi-xenónovými svetlometmi s integrovanými diódami pre denné svietenie.

Bočný pohľad sa v porovnaní so štandardným modelom Octavia vyznačuje zníženou karosériou. K tomu prispieva aj skutočnosť, že v porovnaní s druhou generáciou modelu Octavia RS automobil podstatne narástol do dĺžky (+88 mm, kombi +86 mm) a do šírky (+45 mm). Súčasne vzrástol aj rázvor o 102 mm, čo rovnako ako skrátenie predného previsu posilňuje dojem sily. Emócie vzbudzujú tiež strmene kotúčových bŕzd, sériovo červeno lakované. Silu vyžarujúce proporcie charakterizuje vysoká tornádo-línia a ostré precízne hrany. Mimoriadne športový akcent modelu Octavia RS dodávajú aj nové kolesá z ľahkých zliatin. Dizajnéri navrhli hneď štyri nové vzory kolies vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov. Športové pneumatiky presvedčia dvojfarebným prevedením, markantným vzhľadom, optickou ľahkosťou, ostrými hranami a precíznym spracovaním do posledného detailu. Sériovo jazdí nová Octavia RS na strieborných sedemnásťpalcových hliníkových kolesách „Dorado“ s pneumatikami rozmeru 225/45. Voliteľne sa dodávajú dva typy osemnásťpalcových hliníkových kolies v dizajnoch „Gemini“ a „Pictoris“ (vždy pre pneumatiky 225/40). Pri type „Gemini“ je možno voliť z dvoch farebných variantov: strieborného a antracitového. Pre toho, kto ocení extrémne športové disky, ponúka ŠKODA Originálne príslušenstvo pre model Octavia RS navyše mimoriadnu lahôdku: devätnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin „Xtrem“ v čiernej farbe.

Zadnej časti na spodku dominuje čierny difúzor a nad ním umiestnený široký pás odraziek. Tieto prvky sú nezameniteľným identifikačným znakom novej generácie vozidla Octavia RS, rovnako ako obe široké, lichobežníkové chrómované koncovky výfuku. Popri tom sú na zadnej časti aj zadné svetlá v typickom tvare písmena C, ktoré sú teraz sériovo vybavené technológiou LED. Nechýba ani spojler. Vo vozidle Octavia RS je na piatych dverách, v prevedení kombi je riešený ako spojler na konci strechy. Interiér nového vozidla ŠKODA Octavia RS je vyhotovený v športovej čiernej. Novinkou je decentné osvetlenie ovládacích páčok, integrované vo výplniach predných dverí. Pre vodiča a spolujazdca sú k dispozícii novo vyvinuté sedadlá v dizajne RS. Súčasťou sériovej výbavy je športový trojramenný volant, potiahnutý perforovanou kožou. Kožou je potiahnutá aj hlavica radiacej páky a madlo ručnej brzdy. Prahové lišty a kryty pedálov sú z nerezovej ocele. Združený prístrojový panel s farebným Maxi DOT-displejom má svoj vlastný dizajn RS. Volant, hlavica radiacej páky, prahové lišty, sedačky a koberčeky majú emblém RS. Popri športovej charakteristike disponuje nová ŠKODA Octavia RS tiež vlastnosťami známymi z iných verzií novej generácie modelu Octavia. Medzi ne patrí v prvom rade vynikajúca ponuka priestoru a rad „Simply Clever“ riešení. Tiež v športovej verzii zachováva Octavia známu kvalitu značky ŠKODA. Najlepšie hodnoty dosahuje ponuka priestoru. Žiadny iný kompaktný športový automobil neponúka dlhší interiér (1 782 mm), viac miesta pre nohy (73 mm) a viac miesta nad zadným sedadlom (980 mm). Tiež batožinový priestor je meradlom vo svojej triede. Objem pri modeli Octavia RS vzrástol o päť litrov na celkovo 590 litrov, objem batožinového priestoru verzie Octavia Combi RS dosahuje dokonca 610 litrov.

©Skoda
©Skoda

Nová Octavia RS tiež dostala do vienka rad „Simply Clever“ detailov. V ponuke sú sklopné cargo-elementy, rovnako ako obojstranná podlaha v batožinovom priestore, škrabka na ľad vo viečku nádrže a reflexná vesta pod sedačkou vodiča. Vo vozidle navyše nájdete aj kôš na odpadky, držiak multimediálnych prístrojov a rad sériových odkladacích plôch, držiakov a háčikov. Nová Octavia Combi RS môže mať na želanie v batožinovom priestore tiež variabilnú medzipodlahu. Novinkou vo verzii Combi RS je multifunkčné vrecko na kabát, zavesené pod krytom batožinového priestoru. Roletový kryt batožinového priestoru je možné vybrať a uložiť pod medzipodlahu. Zadné operadlá sú sklopné v pomere 60:40.

Nová ŠKODA Octavia RS presvedčí maximálnou úrovňou bezpečnosti. Vozidlo je vybavené novo vyvinutými bezpečnostnými systémami ako je Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, Lane Assistant pre jazdu v pruhoch, multikolíznou brzdou s automatickým zásahom v prípade nehody, Crew Protect Assistant pre zabezpečenie vozidla v situáciách, hroziacich nehodou a Driver Activity Assistant (rozpoznanie únavy vodiča). V prípade nehody zaistí maximálnu možnú ochranu vodiča a cestujúcich rozsiahly paket prvkov pasívnej bezpečnostnej výbavy, ktorý okrem iného zahŕňa až deväť airbagov. Pokiaľ ide o komfort, nezostáva takmer žiadne želanie nesplnené vďaka radu elektronických komfortných systémov. Nová ŠKODA Octavia RS môže byť na želanie vybavená adaptívnym tempomatom, ktorý dodržiava odstup za vozidlom vpredu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel. Automatic Parking Assistant pomáha pri parkovaní a výjazde. Rozpoznávanie dopravných značiek v pakete „Traveller Assistant“ zobrazuje dopravné značky. Na želanie môže byť nová Octavia RS vybavená aj systémom automatického odomykania a štartovania KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Pre oba varianty karosérie je k dispozícii elektricky ovládané panoramatické strešné okno. K dispozícii je tiež úplne novo vyvinutá generácia infotainmentových rádií a navigačných systémov. Súčasťou sériovej výbavy najnovšieho modelu značky je CD-rádio Swing s monochromatickým displejom. Auto má štyri reproduktory vpredu aj vzadu. Vo vyšších systémoch pracujú až osempalcové dotykové displeje so senzorom priblíženia. Maximálny pôžitok z počúvania ponúka nový Soundsystem CANTON, akusticky optimalizovaný pre interiér kabíny.

Zdroj: Škoda

Prečítať celý text

Reklama