6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

Kia pro cee’d GT a cee’d GT

Odporúčame

  • Maximálna rýchlosť najvýkonnejších modelov Kia je 230 km/h
  • Preplňovaný motor s objemom 1,6 litra má výkon 204 koní, krútiaci moment dosahuje hodnotu 265 N.m.
  • Niekoľko jedinečných vylepšení interiéru a exteriéru
  • Modely pro_cee’d a cee’d boli navrhnuté a budú vyrábané v Európe

Úplne nové vysoko výkonné modely Kia pro_cee’d GT a cee´d GT sú najostrejšími modelmi značky Kia. Oba modely sú vybavené novým preplňovaným motorom, jedinečným dizajnom exteriéru a interiéru a vynikajúcim systémom odpruženia, ktorý rozbúcha srdce každého športovo založeného vodiča. Oba modely GT poháňa nový GDI motor s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním paliva a preplňovaný turbodúchadlom typu twin-scroll. Motor má výrazne vylepšené parametre: maximálny výkon vzrástol o 51 % na 204 koní a krútiaci moment dokonca o 61% až na hodnotu 265 Nm. Prenos hnacej sily na predné kolesá sprostredkováva šesťstupňová manuálna prevodovka. Modely GT zrýchlia z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 230 km/h. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu, ktorý motor vyvíja už od 1750 otáčok za minútu, je možné zrýchlenie zo 60 km/h na 100 km/h na štvrtom prevodovom stupni za 5,4 sekundy, zrýchlenie z 80 km/h na 120 km/h na piatom prevodovom stupni za 7,3 sekundy a v šiestom prevodovom stupni z 80 km/h na 120 km/h za 8,8 sekundy.

Naša nová Kia pro_cee’d GT a Kia cee´d GT upozorňuje na rozmanitosť súčasnej produktovej línie a podporuje prirodzenú expanziu značky Kia na trh výkonných automobilov, čo predstavuje pre Kia Motors dôležitý krok vpred,

uviedol Michael Cole, prevádzkový riaditeľ Kia Motors Europe.

Nová Kia pro_cee’d GT bude zvlášť atraktívna pre motoristov, ktorí hľadajú dravú eleganciu, výkon a dynamiku vo svojom ďalšom aute a cee´d GT svojou praktickosťou navyše bude lákať kupujúcich, ktorí preferujú na aute päť dverí.

Výrazný dizajn

Modely Kia pro_cee´d GT a Kia cee´d GT boli navrhnuté v európskom vývojovom centre pod vedením šéf dizajnéra Petra Schreyera. Majú novú masku, nové svetlomety a nižšie uložené nárazníky. Nové štvorbodové LED svetlomety pre denné svietenie pripomínajú drahokamy a modifikované boli aj hmlové svetlomety. Interiéru dominuje trojramenný športový volant s vyšitým logom GT, hliníkové pedále, športová hlavica radiacej páky, štýlové športové sedačky Recaro, ktoré sú vyváženým kompromisom medzi správnym držaním tela a pohodlným nastupovaním a TFT prístrojová doska, ktorá vytvára atraktívne, výkonovo orientované prostredie pre vodiča a cestujúcich. Vodič si po prvýkrát vo vozidle Kia môže vybrať na 7 palcovej obrazovke s dotykovým displejom z dvoch režimov – „analógový“ režim, ktorý ukazuje tradičný tachometer a informácie o priebehu cesty, alebo „GT“ režim, ktorý ukazuje rýchlosť vozidla vo veľkých žltých číslach, krútiaci moment motora a plniaci tlak turbodúchadla.

Zdokonalenie na ceste aj na pretekárskej dráhe

GT prevodovky a podvozky boli pôvodne navrhnuté v Kórei a postupne vyvíjané počas rozsiahlych skúšok na európskych cestných a testovacích dráhach. Testovací program zahŕňal 160 000 km na nemeckých diaľniciach s priemernou rýchlosťou 150 kilometrov za hodinu. GT modely absolvovali ako skúšku životnosti 480 kôl na 21-kilometrovom okruhu Nürburgring Nordschleife. Kia pro_cee’d GT a cee´d GT majú rovnako ako celý modelový rad Kia jedinečnú 7-ročnú záruku, alebo záruku 150 000 km. Vývoj systému odpruženia zabezpečil, že GT modely sú prispôsobené výnimočným dynamickým vlastnostiam. To znamená, že obe autá predstavujú výnimočný jazdný zážitok a zároveň sa dobre hodia na každodenné jazdenie. V oboch modeloch je tuhosť tlmenia predných tlmičov zvýšená o 30 a o 10 % tlaku. Tlmiče na zadnej náprave majú navýšené tuhosti o 50, resp. o 200 %. Pružiny boli zosilnené o 10 % na prednej i zadnej náprave, zadný stabilizátor má zväčšenú hrúbku z 18 mm na 19 mm a predné zavesenie je z tuhších puzdier. Tieto zmeny umožnili konštruktérom znížiť nedotáčavosť a nakláňanie karosérie s cieľom zlepšiť jazdné vlastnosti. Systém ABS spoločne s pneumatikami 225/40 R18 Michelin umožňuje najrýchlejšie zastavenie, zo 100 km/h na 0 km/h do 36,4 m. Konštruktéri sa zamerali aj na zvukovú kulisu motora – oba GT modely majú špeciálne naladený motor tak, aby vydával športovejšie tóny. Pri prudkom zrýchlení medzi 1000 a 4000 otáčkami za minútu bol zvuk motora zvýšený o 10 dB oproti základným modelom.

Kia pro_cee’d GT 1st Edition

Na oslavu príchodu svojho nového výkonného modelu pro_cee’d GT sa Kia rozhodla vyrobiť limitovanú edíciu modelu, ktorý ponúka množstvo unikátnych vylepšení interiéru a exteriéru. Limitovaná edícii „Kia pro_cee’d GT 1st. Edition“ mala globálnu premiéru na autosalóne v Ženeve v marci 2013 a v tejto limitovanej edícii bude vyrobených iba 500 kusov. Každý model Kia pro_cee´d GT z tejto edície má biely perleťový lak karosérie, unikátne 18-palcové kolesá v prevedení s čiernymi vysoko lesklými lúčmi, štvorbodové LED denné svetlomety, vonkajšie spätné zrkadlá s krytmi v čiernej lesklej farbe, nerezové prahové lišty s červeným logom GT a s poradovým číslom auta limitovanej série, červené osvetlenie priestoru pod kabínou a podlahové koberce s červeným dvojitým prešívaním.

Ďalší prírastok do rodiny cee´d

Oba modely GT sú vyrábané na rovnakých výrobných linkách v závode Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom ako ich päťdveroví a kombi súrodenci. Trojdverová Kia pro_cee’d, sa k nim pridala po svetovej premiére v roku 2012 v Paríži. Tretí člen z druhej generácie rodiny Kia cee´d zdieľa množstvo kľúčových atribútov s ostatnými členmi rodiny cee´d. Ako Kia pro_cee’d GT, tak aj Kia cee´d GT má celkovú dĺžku 4310 mm, šírku 1780 mm a rázvor 2650 mm, rovnaký ako štandardné modely. Pre pro_cee’d a pro_cee’d GT je línia strechy znížená o 40 mm, B-stĺpik sa presunul o 220 mm. Novo navrhnuté a prepracované sú bočné panely za B-stĺpikom, rovnako ako bočné okná, C-stĺpik , zadné dvere, zadné svetlá a zadný nárazník.

Zdroj: Kia

Fotogaléria

 

Reklama