Rok 2018 bol pre značku Hyundai na Slovensku historicky najúspešnejší. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR si k zákazníkom našlo cestu rekordných 7.657 vozidiel Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast o 6%. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 7,1%. Silnú pozíciu v predaji osobných vozidiel kategórie M1 potvrdzuje 7.621 predaných áut a trhový podiel 7,8%.

Teší nás nestále stúpajúci záujem slovenských zákazníkov o vozidlá značky Hyundai, ktorí chcú za svoje peniaze čo najbohatšiu výbavu a nadštandardnú záruku. Zároveň nás to zaväzuje ďalej zvyšovať kvalitu služieb v sieti našich zmluvných partnerov,“ hovorí Robert Baumgartner, managing director Hyundai Motor Slovakia.  

Najpredávanejším SUV na Slovensku je Hyundai Tucson 
Obľuba SUV modelov výrazne rástla v minulom roku aj u slovenských zákazníkov. O to potešujúcejšou správou pre Hyundai je, že absolútne najpredávanejším SUV za rok 2018 na Slovensku sa stal Tucson. V roku 2018 sa z modelu Tucson predalo presne 2.173 kusov.     

i30 je najpredávanejším modelovým radom značky Hyundai na Slovensku 
K rekordným predajným výsledkom značky Hyundai na Slovensku prispel popri Tucsone najvýznamnejšou mierou modelový rad i30. Podľa ZAP SR sa z i30 predalo v roku 2018 až 2.967 kusov, čo predstavuje medziročný nárast 13,7% a podiel v segmente C1 presne 15%. Slovenky a Slováci v roku 2018 siahli najčastejšie po karosárskej verzii kombi (48%), ktorú nasledoval hatchback, vrátane výkonného N-ka (38%) a novinka, uvedená na trh v januári 2018, fastback (14%).     

Slovenských zákazníkov zaujali aj ďalšie modely Hyundai 
Tretím najpredávanejším modelom Hyundai za rok 2018 bola i20, z ktorej sa predalo 1.366 kusov. Dobré predajné čísla dosiahli aj modely ix20 (352 ks) a SUV-B model Kona (356 ks). Hranicu sto predaných kusov prekročilo aj veľké SUV Santa Fe (147 ks), ktoré sa v štvrtej generácii predáva od októbra 2018.  

Najbližšou novinkou, ktorú Hyundai uvedie na slovenský trh, je i30 Fastback, ktorý bude od februára 2019 k dispozícii aj v ostrom prevedení N, resp. N Performance a dizajnovo atraktívnom šate N Line.

  
Predaj osobných vozidiel (kategória M1) značky Hyundai v r. 2018 podľa ZAP SR

MODEL SEGMENT PREDAJ PODIEL V SEGMENTE
i10 A 75 4,2 %
i20 B 1366 7,2 %
i30 C1 2967 15 %
Elantra C1 39 0,2 %
Ioniq C2 42 0,6 %
i40 D1 84 4,2 %
Genesis E1 7 0,6 %
Kona SUV-B 356 3,3 %
Tucson SUV-C 2173 12,5 %
Santa Fe SUV-D 147 3,0 %
ix20 MPV-B 352 47,9 %
H1 Tour MPV-D 13 2,6 %
Sumár   7 621 7,8 %

 

Zdroj: Hyundai